E-mailmarketing: populairder dan ooit

Uit de jaarlijkse E-mail Benchmark van e-Village blijkt dat e-mailmarketing door 80% van de bedrijven in Nederland nóg belangrijker wordt gevonden dan twee jaar geleden. Sterker nog, e-mailmarketing staat voor het vijfde jaar op rij op nummer één in de top drie belangrijkste online kanalen en wint het daarmee van SEO, SEA, de website en social media.

Het succes

Maar waarom is een digitale nieuwsbrief nu juist zo populair? Met e-mailmarketing kun je een specifieke doelgroep heel gericht voorzien van passende informatie. Gemiddeld wordt een nieuwsbrief door ruim 25% van de lezers geopend, wat het een perfect middel maakt om meer traffic te genereren naar je website of webshop. Daarnaast is het mogelijk om op individueel klantniveau na te gaan wie de nieuwsbrief heeft geopend en op welke links er zijn geklikt.

Hoe werkt het?

Om een digitale nieuwsbrief succesvol in te zetten dien je eerst je doel te bepalen. Wil je de verkoop van jouw producten stimuleren, het puur inzetten om bekendheid voor jouw merk te creëren of om service te verlenen? Vervolgens ga je aan de slag met het bepalen van de vormgeving en inhoud. Nadat je de nieuwsbrief uitvoerig getest hebt, plan je een geschikt verzendmoment in. Aan de hand van de statistieken kun je jouw campagne evalueren om te bepalen wat er in het vervolg beter kan. Lastig? Dat valt wel mee. Uiteraard nemen onze experts dit graag voor je uit handen.

Meer informatie

Neem voor meer tips, ondersteuning en advies over e-mailmarketing contact met ons op via (071) 331 01 84. Ook zo'n toffe vlog? Ons mediateam helpt je er graag bij!


Geplaatst op 8-05-2018 door Joyce Spruit

Overige actualiteiten