Maak kennis met het team: communicatie

Ook voor al jouw communicatievraagstukken ben je bij Verdel aan het juiste adres. Van communicatieplan en webteksten tot social media, nieuwsbrieven en communicatieadvies. Sharon, Renee en Simone vormen een sterk communicatieteam van drie. Ze stellen zich graag aan je voor!

Sharon Honders

Sinds 2017 communiceert Sharon er lekker op los. Bouwbedrijven, kinderopvang, buurtsupers en restaurants. Voor iedere branche maakt zij impactvolle communicatie. Sinds deze zomer pakt ze ook commerciele taken op.

"Mijn kracht is creativiteit, enthousiasme en betrokkenheid. Deze eigenschappen zie je ook als een rode draad terug in mijn opleidingen. Ik heb, in tegenstelling tot mijn collega's Renee en Simone, geen communicatieopleiding gevolgd. Ik ben gestart met de opleiding Commerciële Economie, maar gaande weg meer geïnteresseerd geraakt in de opleiding Leisure Management. Hier raakte ik verzot op alle vakken die een link hadden met marketing. De minor van Branding to Friending, was hierdoor snel gekozen. Met al die opgedane kennis, werkervaring en mijn persoonseigenschappen vind ik het fantastisch om dagelijks bedrijven te helpen bij hun communicatie-uitdagingen." 

"Succesvolle communicatie start met een plan, een communicatieplan. Samen met mijn collega's van communicatie en web en de opdrachtgever organiseren we een strategiesessie. We bespreken de doelen, doelgroep, unique buying points, tone of voice en meer. Deze informatie bundelen we tot een communicatieplan. Contentcreatie is de volgende stap. Via een brainstorm bepalen we hoe we de juiste snaar van de klant raken. Deze sessies vind ik het allerleukste aan mijn baan! En Instagram! Het leukste kanaal in de marketingmix."

Renee Verbraak

Na haar opleiding Communicatie kwam Renee al snel in het communicatiewerkveld terecht. Wil je creatief aan de slag met sterke teksten, nieuwsbrieven of social posts? Zij weet hier wel raad mee!

"Ik werk pas een klein jaar bij Verdel en heb al voor veel verschillende klanten gewerkt. Van restaurants tot accountants en een bouwbedrijf om de hoek, noem maar op. Zo leer je ook ontzettend veel over verschillende branches! En hoe je hun uiteenlopende doelgroepen met de juiste content aanspreekt." 

"Wanneer je een nieuwsbrief maakt, komen veel communicatiewerkzaamheden samen. Zo schrijf je artikelen, plaats je deze op de website, bundel je de informatie in een nieuwsbrief en deel je de berichten op social media. Ik vind het altijd ontzettend leuk om hiermee bezig te zijn. Hoe wil je dat de berichten op de lezer overkomen en hoe zorg je ervoor dat de kop triggert om verder te lezen? Hierin kan je onwijs spelen met tekst. Gaaf om hier op een creatieve manier mee aan de slag te gaan! Zelf ben ik fan van alliteratie. Dan gebruik je in twee woorden dezelfde beginletter, bijvoorbeeld: vrolijke Verdeller. Ook houd ik me dagelijks bezig met social media. Het mooi opmaken van de posts, met nieuwe ideeën komen en het creatief uitwerken van verschillende input. Geen klant of aanpak is hetzelfde, dat maakt het werk zo uitdagend én leuk."

Simone Disseldorp

Simone is de nieuwste aanwinst van dit communicatiedreamteam. Met al ruim 10 jaar ervaring in het schrijven van teksten, is zij op deze afdeling helemaal in haar element.

"Tijdens mijn studie Communicatie ben ik begonnen met schrijven voor het Witte Weekblad Simoneen het Leidsch Dagblad. Toen kwam ik erachter dat ik van schrijven heel blij word. Na een uitstapje in de modebranche, ben ik nu weer terug waar ik begonnen ben: communicatie. Natuurlijk is er veel veranderd afgelopen jaren. Waar de focus toen lag op de gedrukte media, is dat tegenwoordig voornamelijk online. Een hele gave ontwikkeling, omdat de teksten veel korter en krachtiger zijn. De kunst is dan ook om met de juiste opbouw en woorden de lezer direct mee te nemen in het verhaal. Door de diversiteit aan klanten bij Verdel is het iedere keer een mooie uitdaging om de juiste doelgroep te bereiken.”

“Afgelopen jaren is het delen van videocontent sterk toegenomen. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor een video in te zetten als communicatiemiddel. Iets wat ik toejuich! Waarom? Een video is vaak persoonlijk, beeldend en kijkt ‘lekker’ weg. Zelf heb ik hier ook ervaring mee. Ik sta namelijk wekelijks voor de camera op het voetbalveld om spelers te interviewen. In de toekomst maak ik graag meer bedrijven net zo enthousiast over video.”

IJzersterke communicatie

Wil jij ook aan de slag met communicatie die aanspreekt? De juiste marketingmix voor jouw doelgroep en een passende tone-of-voice? We vertellen je graag meer! Neem contact met ons op via (071) 331 01 84 of stuur een e-mail en maak een afspraak. 


Geplaatst op 14-10-2020 door Renee Verbraak

Overige actualiteiten