Terug naar de tekentafel van 2020, wij geven je inspiratie!

Het eerste half jaar van 2020 zit erop. En wat was het een gek half jaar, vind je ook niet? Grote kans dat jouw gemaakte plannen in de loop van dit jaar zo van tafel zijn geveegd. Of ben je snel met andere werkzaamheden aan de slag gegaan? Laten we de zomerperiode gebruiken voor rust en bezinning. Waar sta je nu en wat wil je in het tweede gedeelte van 2020 nog bereiken? Onze communicatieadviseurs delen hun ideeën waar je komend half jaar mee aan de slag kan.

Duurzame communicatie-inspiratie

Zet een nieuwe stip aan de horizon. Wat waren je oorspronkelijke doelen voor 2020? En in hoeverre sluit dit nog aan op hoe het jaar veranderd is? Stel je doelen bij naar de juiste verwachting voor het tweede halfjaar. Zo kan je bijvoorbeeld aan de slag gaan met:

  • Communicatieplan
  • De grote online schoonmaak
  • Een nieuwe bedrijfsvideo

Communicatieplan

Hoe je het ook went of keert, de wereld is de afgelopen maanden veranderd. Zo zijn er bijvoorbeeld veel mensen die eerst fulltime op kantoor werkten die dat - na het ontdekken van de voordelen van thuiswerken - voortaan misschien niet meer 5 dagen per week doen. Zo zijn er nog veel meer veranderingen en nieuwe inzichten ontstaan, ook bij jouw doelgroep. Het is dan ook een goed idee om na te gaan wat de nieuwe behoeftes zijn. Door hier onderzoek naar te doen, kan je deze meenemen in jouw nieuwe communicatieplan voor het tweede deel van 2020. 

De grote online schoonmaak

Als je website zó vol staat waardoor je niet meer weet wat er allemaal online staat, is het tijd om op te ruimen. Dit geldt ook voor je social mediakanalen. Zijn je foto's nog wel up-to-date? Of zijn je webteksten verouderd? Een rustige zomer biedt de mogelijkheid om je online omgeving op te poetsen. 

Daarnaast is de kans groot dat jij de afgelopen periode gecommuniceerd hebt over COVID-19 en de aangepaste manier van werken. Nu Nederland langzaam de regels versoepelt, kan het zo zijn dat jouw eerdere communicatie niet meer klopt. Loop je berichtgeving na en maak het weer up-to-date. 

Eerder dit jaar schreven wij een artikel over de bezem door je social media halen. Ook geven we je graag een paar tips voor het opschonen van je website

Een nieuwe bedrijfsvideo

Met een goede video laat je pas écht je bedrijf zien. De beelden komen tot leven en brengen een gevoel over op de kijker. Wanneer de video en sfeer van het bedrijf de kijker aanspreekt, is dit misschien wel een potentiële nieuwe klant. 

Het maken van een bedrijfsvideo is een duurzame investering. Een video gaat lang mee en is een aanwinst voor je online communicatie, je kan de video namelijk op verschillende kanalen en op verschillende manieren inzetten. Het maken van zo'n video wil je niet te gehaast doen, daarom is het fijn om dit op te pakken wanneer je er echt de tijd voor hebt. Bijvoorbeeld in de zomer.

Begin dit jaar mochten wij De Kinderhaven helpen bij het overbrengen van hun boodschap in een bedrijfsvideo. Lees meer over dit project en bekijk het eindresultaat:

Meer inspiratie

Wil jij graag tot meer ideeën komen voor jouw communicatie? Of heb je zelf geen tijd om deze werkzaamheden op te pakken? Onze experts bieden graag een helpende hand. Al is het voor een inspirerende brainstorm of het ontzorgen en uitvoeren van bepaalde werkzaamheden. Neem contact met ons op voor meer informatie via (071) 744 0054.


Geplaatst op 30-06-2020 door Renee Verbraak

Overige actualiteiten