4 tips voor thuiswerken

Vanwege het coronavirus werkt een groot deel van Nederland thuis. Gelukkig zijn er anno 2020 voldoende technieken dat je thuis net zo productief aan de slag kunt als op kantoor. Met deze vier tips helpen wij je graag op weg.

Tip 1: online vergaderen met Teams

Teams van Microsoft biedt uitgebreide mogelijkheden voor online vergaderen. Een-op-een, met het team of met een geselecteerd aantal (externe) betrokkenen van een project.

Een groot voordeel van Microsoft Teams is dat jij als gebruiker ook klanten kunt uitnodigen zonder Microsoft 365 licentie. De uitnodiging kunnen zij ten alle tijden accepteren op ieder device: tablet, laptop of mobiel.

Nog niet bekend met het online vergaderen met Teams? Lees stapsgewijs hoe jij een online vergadering organiseert.

Tip 2: ook thuis overal kunnen inloggen

“Help ik kan niet meer bij mijn wachtwoorden!”. Een passwordmanager, zoals Keeper, slaat al jouw bedrijfswachtwoorden op. Keeper installeer je als plug-in in je browser. Middels een sterk hoofdwachtwoord open je de wachtwoordkluis met al jouw wachtwoorden. Een passwordmanager is vaak te installeren op meerdere apparaten en indien gewenst, kun je sommige wachtwoorden ook met collega’s delen.

“Een goed wachtwoord bestaat uit een combinatie van minimaal 8 cijfers, letters en speciale tekens.”

Tip 3: samenwerken in de cloud

Azure, het publieke cloudplatform van Microsoft, levert verschillende slimme diensten in de cloud. Azure bevat onder andere servers, databases, netwerk- en analysefuncties. Wanneer je werkt in de cloud, kan je tegelijkertijd in bestanden werken en makkelijk online samenwerken. Ideaal in deze thuiswerksituatie.

Werk jij met jouw bedrijf momenteel nog niet in de cloud en ben je op zoek naar een snelle oplossing? Ons team is momenteel hard aan het werk voor diverse bedrijven zodat hun werknemers thuis kunnen werken. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Tip 4: voorkom afleiding

Zonder sociale controle van je collega's en je vaste werkplek kan het lastig zijn om je volledig op je werk te concentreren. Een paar kleine tools kunnen je helpen de concentratie beter vast te houden. Begin met het ordenen en structureren van je werk. In apps zoals To Do en Planner van Microsoft, Herinneringen van Apple en Google Tasks plan je gemakkelijk je dag of week in.

Je kan ook een app installeren die afleiding als het ware blokkeert. Schermtijd (iOs) en Digitaal Welzijn (Android) maken het mogelijk om social media te blokkeren tijdens werktijd. Deze apps staan standaard geïnstalleerd en vind je bij de instellingen op je smartphone. 

Thuis aan de slag?

Werk jij momenteel thuis achter jouw laptop aan de keukentafel? Onze experts delen ook hun advies voor de ideale thuiswerkplek. Zo kan je effectief en comfortabel aan het werk, ook thuis! Wij wensen je veel succes, voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen via (071) 331 01 84 of stuur een e-mail.


Geplaatst op 17-03-2020 door Renee Verbraak

Overige actualiteiten