Het is hét zakelijke social mediakanaal om te netwerken: LinkedIn. De afgelopen vijf jaar is er nauwelijks iets aan het kanaal veranderd, tot nu! De eerste aanpassingen zijn sinds vorige week zichtbaar voor alle LinkedIn-gebruikers wereldwijd.
De gebruikerservaring verbeteren en het stimuleren van interactie, dat is de rode draad in het vernieuwde uiterlijk van LinkedIn. Hetgeen wat als eerst opvalt, is het design. LinkedIn maakt gebruik van een warmer kleurenpallet met blauw en groen, afgeronde vormen en heeft knoppen toegevoegd voor een fijnere gebruikservaring. Zoeken op LinkedIn kon je voorheen als ‘lastig’ ervaren. Vacatures, mensen, groepen, evenementen en content zijn nu gecombineerd in één overzicht. Ook legt LinkedIn meer focus op berichten sturen. Afgelopen jaar werden er 25% meer berichten verstuurd via LinkedIn. Daarom zijn binnen deze functionaliteit veel nieuwe functies toegevoegd.
Deze functie was al eerder beschikbaar. Net als bij Snapchat, Instagram en Facebook is het nu ook mogelijk om stories te delen via LinkedIn. LinkedIn Stories zijn 24 uur zichtbaar in de mobiele app van LinkedIn. Via stories kan je korte updates met jouw professionele netwerk delen.
Staat een succesvol LinkedIn-netwerk opbouwen op jouw wensenlijstje? Onze media- en communicatieadviseurs leren je graag kneepjes van LinkedIn via een interactieve LinkedIn-training. Voor meer informatie bel naar (071) 331 01 84 of stuur een e-mail.
Geplaatst op 14-10-2020 door Sharon Honders