Samen scoren met communicatie: zo werkt het

Het is voor ieder bedrijf belangrijk: (online) zichtbaarheid. Met de juiste communicatie bereik je potentiële klanten, medewerkers en partners. Al jaren helpen wij bedrijven met hun online communicatie. Ook De Kinderhaven. Wij spraken Lisa Bregman over onze samenwerking. 

Hoe het begon

Lisa werkt al 12 jaar bij De Kinderhaven en houdt zich sinds 2017 bezig met de marketing en communicatie. Zonder kennis van het vak in huis, maar boordevol ideeën. Onze ICT-collega's werkten al voor De Kinderhaven, maar nu werd ook een communicatievraagstuk bij ons neergelegd. "Hoe kunnen we onze online zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroten?" We gingen met elkaar in gesprek: wat willen we bereiken en hoe pakken we dat aan?

"Het gesprek voelde direct heel vertrouwd en het voorstel dat volgde, kwam ook écht overeen met waar wij naartoe willen." - Lisa Bregman

Meer zichtbaarheid creëren

De communicatiesamenwerking begon zo'n twee jaar geleden met een frisse website. Wij verzorgden een technisch goede website die zoekmachinevriendelijk is. Lisa ging, na een korte training en wat voorbeeldteksten, zelf aan de slag met de webteksten. Voordat de teksten online gingen, liepen wij ze nog eenmaal na op leesbaarheid en SEO-optimalisatie. Zo kunnen (toekomstige) ouders alle informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Het resultaat is een volledige én zoekmachinevriendelijke website die het merkverhaal van De Kinderhaven vertelt. Liefdevolle, flexibele en uitdagende kinderopvang in Leiden en Alphen aan den Rijn.

Online adverteren met Google

De website stond, de hoogste tijd om ouders in de buurt kennis te laten maken met De Kinderhaven. Hoe we dit deden en nog steeds doen? Via Google advertenties in de zoekresultaten. De ingerichte advertenties leveren De Kinderhaven zichtbaar meer rondleidingen en inschrijvingen op. 

Ondersteuning en advies

De Kinderhaven is ook actief op social media. Lisa doet dit voor 90% helemaal zelf. Onze media- en communicatieadviseurs ondersteunen en adviseren haar. Een communicatieplanning en bericht-thema's bedenken we samen. Daarna gaat Lisa aan de slag met uitvoering van de communicatie. Gedurende het jaar geven wij tips, trucs en adviseren haar over de aanpak. 

"Inmiddels heb ik al veel geleerd. Zo houdt Sharon bijvoorbeeld nieuwe ontwikkelingen in de gaten die ze dan weer met mij deelt en geeft ze regelmatig handige tips." - Lisa Bregman

De Kinderhaven

De Kinderhaven is sinds de oprichting in 2004 uitgegroeid tot een organisatie met 5 verschillende opvanglocaties in Leiden en Alphen aan den Rijn. De organisatie biedt dagelijks opvang aan kinderen in de leeftijd van 10 weken t/m 12 jaar. Samen met het gehele team zet De Kinderhaven zich dagelijks 200% in om de leukste, gezelligste en meest liefdevolle kinderopvang van Leiden en Alphen aan den Rijn te zijn. Neem voor meer informatie een kijkje op de website van De Kinderhaven.


Geplaatst op 14-10-2020 door Renee Verbraak

Overige actualiteiten