LinkedIn: 5 nieuwe features van bedrijfspagina’s op een rijtje

LinkedIn staat met 6 miljoen gebruikers op de vierde plek van de grootste social media-kanalen in Nederland. Waar het voorheen voornamelijk gebruikt werd om te netwerken, is LinkedIn anno 2019 veel méér dan alleen een statisch cv. Daarom: 5 nieuwe features van bedrijfspagina's, ofwel LinkedIn Pages, op een rijtje.

Wat zijn LinkedIn Pages?

Met behulp van LinkedIn Pages kun je jouw onderneming online uitstekend profileren en de traffic naar jouw website vermeerderen. De nieuwe inhoudelijke veranderingen van LinkedIn maken het makkelijker om een community rondom jouw merk of bedrijf te bouwen. Medewerkers, klanten, partners en sollicitanten dragen hier allemaal aan bij.

1. Volg hashtags

Weten wat er speelt binnen jouw branche of doelgroep? Volg hashtags over voor jou relevante onderwerpen via het zoekveld op de homepage van LinkedIn. Hiermee krijg je inzicht in gesprekken over actualititeiten, trends en ontwikkelingen binnen jouw werkveld. Let op: je kunt deze functie alleen gebruiken wanneer je jouw profiel op Engels hebt ingesteld.

2. Voeg een slogan en button toe

Sinds korte tijd is het mogelijk om jouw bedrijfspagina te voorzien van een slogan, deze toont direct onder de bedrijfsnaam. Een korte samenvatting van jouw producten of diensten kan natuurlijk ook, dat maakt het voor een potentiële klant nét iets aantrekkelijker om door te scrollen op jouw pagina. Ook kun je middels een eenvoudige button mensen direct leiden naar jouw homepage, contact- of bestelformulier.

3. Maak gebruik van contentsuggesties

Wellicht heb je het al voorbij zien komen op jouw pagina: de compleet nieuwe functie contentsuggesties. In deze databank kun je middels diverse filters en zoekwoorden relevante content voor jouw bedrijf vinden. In eerste instantie is de functie bedoeld om content van anderen te delen, maar je kunt er natuurlijk ook inspiratie op doen om zelf een blog of nieuwsartikel te schrijven.

4. Deel eens iets anders

Tot voor kort was het alleen mogelijk om een platte tekst, foto of video te delen met jouw volgers. Sinds de update van LinkedIn kun je nu ook PDF'jes, PowerPoints en Word-documenten publiceren. Een mooie manier om jouw bedrijf te presenteren.

5. Zet medewerkers en klanten in als ambassadeurs

Updates geplaatst door personen worden op LinkedIn hoger gerankt dan content geplaatst door bedrijven. LinkedIn onderkent dat door het mogelijk te maken updates van werknemers of reviews van klanten te delen. Hiervoor moet jouw bedrijfspagina in de betreffende update getagd zijn. Hoe je zo'n bericht van derden deelt? Ga naar het tabblad 'activiteit', klik vervolgens op 'vermeldingen' en selecteer de update.

Hulp nodig?

In 2019 (actiever) aan de slag met jouw bedrijfspagina op LinkedIn? Onze communicatie-experts helpen je graag een handje met jouw complete contentstrategie. Neem contact met ons op via (071) 744 0054 of stuur een e-mail.


Geplaatst op 2-01-2019 door Joyce Spruit

Overige actualiteiten