Lentekriebels en het ICT kenniscafé

De lente is begonnen! Dat merk je niet alleen aan het groeien en bloeien van bomen en planten en lammetjes in de wei, maar vooral aan het sentiment van de mensen om je heen. De eerste drie maanden van 2018 hebben we met elkaar nodig gehad om op adem te komen van een fantastisch, maar druk 2017 én om aan het fundament te werken van de plannen voor dit jaar. Ik heb nu ontzettend veel zin om met deze ideeën aan de slag te gaan.

Kennis en data

Ben jij op de hoogte wat er speelt in de ICT-branche? Wij merken dat organisaties steeds vaker datagestuurd werken. Soms wordt deze data zelfs omgezet in artificial intelligence, waarbij computers leren doordachte, belangrijke beslissingen voor ons te nemen. Steeds meer apparaten en systemen krijgen verbinding met het internet en dus met elkaar, dat noemen we The Internet of Things. Logisch dat al deze supersnelle ontwikkelingen vragen om een (rijkelijk laat bedachte) strakke wetgeving rondom databeveiliging, die jij dan weer kent als de AVG of GDPR.

De juiste uitdaging

Nieuwe ontwikkelingen zorgen ervoor dat ons team continu is uitgedaagd zaken slimmer en doordachter aan te pakken. Ondanks dat deze processen zorgen voor nieuwe energie zijn ze niet altijd even makkelijk. Ik ben mij er van bewust dat we op dit moment nog voor (te) veel klanten werken in een traditionele onderhoudsmodus. Soms is dat passend voor een klant, maar er zijn ook genoeg bedrijven die wél toe zijn aan de volgende stap. Het lukt ons iedere dag beter om jou als klant op het juiste niveau te ondersteunen en uitdagen. 

Razendsnelle ontwikkelingen

Eind 2017 zat ik letterlijk met een klant met de benen op tafel. De directeur van het bedrijf maakte zich zorgen over de supersnelle ICT-ontwikkelingen en het feit dat zijn team dit nooit zou kunnen bijbenen. We kwamen tot de conclusie dat zijn medewerkers thuis op al hun apparaten Netflixen, hun CV bedienen met een online thermostaat, foto’s vanaf hun smartphone via Dropbox op hun notebook zetten en dat bijna niemand meer weet hoe je zonder internetbankieren je bankzaken regelt. Onvoldoende technisch waren zijn collega's zeker niet! Maar ICT-gebruikers moeten wél weten waarom zaken werken zoals ze werken en, net als thuis, de behoefte voelen om slimmer te werken.

ICT kenniscafé

Als antwoord hierop bedachten we samen het ICT kenniscafé. Vijftien keer per jaar organiseren we op donderdagmiddag van 16.00 tot 17.00 uur een kenniscafé voor de medewerkers van het bedrijf. In een uurtje tijd deelt één van onze ICT óf media-experts op een laagdrempelige manier maatwerk kennis. Bijvoorbeeld tijdens een sessie informatiebeveiliging, zakelijk gebruik van Facebook of Instagram, de nieuwe mogelijkheden van Office 365 of een workshop over het up-to-date houden van jouw LinkedInprofiel. Zo'n sessie is kort, leuk én leerzaam.

Blijf b(l)ij!

Laat je vooral niet gek maken met alle dure woorden die ICT-bedrijven in het rond slingeren, want ICT en media-oplossingen worden steeds leuker en omvangrijker, maar gelukkig ook steeds toepasbaarder. Je hoeft geen wereldwonderen te verrichten, maar moet er wel voor zorgen dat jij en je medewerkers b(l)ij blijven. Kennis maakt nieuwsgierig en geeft inzichten om efficiënter te werken. Samen leren maakt mensen blij! En bij Verdel worden we dan weer blij jou de juiste kennis over te brengen en je te helpen slimmer te werken.

Op een vruchtbare lente

Ik wens je een lente vol energie, groei en ontwikkeling. En denk wanneer je de komende weken lekker op het terras van je favoriete café aan een koud biertje of wijntje zit ook nog even aan ons ICT kenniscafé.

Proost, op de lente!

Barry

Meer informatie

Verder praten over dit onderwerp of aan de slag met jouw eigen ICT kenniscafé? Neem contact op met Barry via b.verdel@verdel.nl of bel (06) 284 227 45.

 


Geplaatst op 3-04-2018 door Barry Verdel

Overige actualiteiten