Facebook verandert: tips voor jouw bedrijfspagina

Hoewel het aantal Facebook-gebruikers het afgelopen jaar nauwelijks is gestegen, is het platform met 11,5 miljoen Nederlandse gebruikers nog steeds een grote speler. Afgelopen januari heeft er een grote wijziging in het algoritme van Facebook plaatsgevonden. Op jouw tijdlijn krijgen berichten van individuen voorrang op berichten van merken en bedrijven. Het social media-kanaal wil terug naar de basis, met alle gevolgen van dien voor de zichtbaarheid van bedrijfspagina's. Maar niet getreurd, wij geven je een aantal handige tips!

Tips en trucs

Hoe kun je nu het beste omgaan met de veranderingen binnen Facebook? Wij hebben een aantal tips voor jouw bedrijfspagina op een rijtje gezet:

  1. Plaats berichten waar mensen iets aan hebben en kijk verder dan het verkopen van jouw product of dienst. Beantwoord vragen, bied oplossingen en deel waardevolle informatie.
  2. Ga aan de slag met live video’s. Hier wordt gemiddeld zes keer vaker op gereageerd dan op reguliere berichten. Facebook geeft een live video daarom voorrang op iemands tijdlijn.
  3. Vraag je volgers om de zichtbaarheid van jouw berichten aan te passen. Hoe? Dat laten we je zien op onderstaande afbeelding.
  4. Werk met een strategie. Plaats niet zomaar iets op Facebook, maar maak een plan zoals je ook bij andere onderdelen van jouw bedrijf doet. Ga aan de slag met een contentkalender en verwerk hier terugkerende onderwerpen of elementen in. Op social media geldt de kracht van herhaling.
  5. Ga aan de slag met de advertentiemogelijkheden van Facebook. 
  6. En last but not least: wed niet op één paard. Zorg dat je ook andere middelen inzet om verkeer naar jouw website te genereren, bijvoorbeeld digitale nieuwsbrieven of goed vindbare webteksten.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij de creatie van waardevolle Facebook-berichten voor jouw bedrijf, de inzet van een contentkalender of digitale nieuwsbrieven? Neem contact op met de experts van ons mediateam via 071-7440057. Samen bekijken we welke tools we kunnen inzetten om jouw online zichtbaarheid te vergroten.


Geplaatst op 28-02-2018 door Sharon Honders

Overige actualiteiten